Najbardziej efektowna sauna sucha tworząca SAUNARIUM PARK WODNY. To w jej wnętrzu odbywają się spektakularne tematyczne ceremonie saunowe przy użyciu naturalnych aromatów. Podczas seansów prowadzonych przez naszych saunamistrzów może tutaj przebywać nawet 80 osób.

Nasi saunamistrzowie podczas kilkuminutowych seansów, przygotowanych w specjalnej oprawie muzycznej, dzięki technikom rozprowadzania ciepła uczynią saunowanie przyjemniejszym i bardziej atrakcyjnym dla Klientów.

Seanse w saunie suchej są znakomitym przeżyciem z wieloma korzyściami dla organizmu.

 

icon1bTemperatura: 90 – 100 O C, wilgotność: 10 – 30 %

 

Sauna jest czynna od godziny 17:00.

 

ZOBACZ TAKŻE:

HARMONOGRAM CEREMONII SAUNOWYCH

WANNA Z ZIMNĄ WODĄ DO SCHŁADZANIA   ŁAŹNIA MORSKA  

SAUNA ZIOŁOWA   RUSKA BANIA   STREFA RELAKSU Z TĘŻNIĄ

 

Sauna Sucha – X zalet dla zdrowia

 

Sauna Sucha posiada wiele zalet dla zdrowia. Korzystanie z sauny jako element zaspokajania naszych potrzeb fizycznych i psychicznych w zakresie rekreacji zdrowotnej.

 

Nazwa „rekreacja” wywodzi się z łacińskiego słowa „recreatio” (od „recreo” – odnowić, pokrzepić, na nowo stworzyć, ożywić), które oznacza powrót do zdrowia i sił, rozrywkę, odpoczynek, zabawę. Już w XVI wieku, w języku angielskim używano słowa „recreation” w znaczeniu mentalnej i duchowej pociechy, a w następnych stuleciach stosowano je do określania odpoczynku fizycznego i psychicznego po ciężkiej pracy. W Polsce mianem tym zaczęto posługiwać się w XVI wieku. Oznaczało ono zajęcia wykonywane w czasie przerwy od obowiązków. Powiązane było z czasem wolnym i odprężeniem, ale nie oznaczało bezczynności. W XIX wieku słowo było używane do określenia wyjazdów zdrowotno- wypoczynkowych do sanatoriów, a w dwudziestoleciu międzywojennym oznaczało przerwy podczas zajęć szkolnych. W teraźniejszym języku polskim słowo to występuje najczęściej, jako synonim aktywnego wypoczynku oraz jako synonim zajęcia wykonywanego podczas czasu wolnego. Korzystanie z sauny m.in. z sauny suchej wpisuje się w definicje rekreacji. Jest ona kluczowym elementem stylu życia współczesnego człowieka, a także ważnym warunkiem jego jakości. Aktywność rekreacyjna ma na celu zaspokojenie potrzeb biologicznych, psychicznych i społecznych. Do takich potrzeb można m.in. zaliczyć potrzebę wypoczynku i relaksu (oderwania się od codzienności).

 

Sauna sucha (fińska) to zabieg o wieloletniej tradycji. Jego korzenie sięgają czasów antycznych. Wtedy już zaobserwowano korzyści płynące z naprzemiennego ogrzewania i oziębiania ciała. Obecne zasady stosowania sauny zostały opracowane przez pokolenia Skandynawów, a w szczególności Finów, którzy chodząc do sauny 1-2 razy w tygodniu wraz z całymi rodzinami mieli sobie zapewnić zdrowe i długie życie.

 

Kiedyś sauna sucha (fińska) pełniła także funkcję szpitala. Przed wprowadzeniem powszechnej opieki zdrowotnej niemal każda matka rodziła w saunie suchej, czyli najczystszym możliwym miejscu.

 

Stare Fińskie przysłowie mówi: “Sauna on köyhän apteekki” (znaczenie: sauna jest apteką dla ubogich).

 

Co ciekawe, w saunie suchej Finowie organizują nawet spotkania biznesowe. Sauny suche mają zatem wymiar nie tylko prozdrowotny, ale i prospołeczny. Są miejscem, w których dba się o zdrowie ciała i ducha, a przy okazji zapobiega się alienacji i wykluczeniu społecznemu.

10 zalet korzystania z sauny:

I. Działanie przeciwbólowe.

Korzystanie z sauny powoduje rozszerzenie naczyń krwionośnych i limfatycznych. Ma to duże znaczenie w leczeniu stanów zapalnych, ponieważ powoduje zwiększony przepływ krwi, co jest wynikiem podniesienia temperatury tkanek. Dlatego uważa się, że ciepło ma działanie przeciwbólowe.

II. Mniejsze napięcie mięśniowe – rozluźnienie mięśni.

Oddziaływanie ciepłem na organizm powoduje zmniejszenie nadmiernego napięcia mięśniowego.

III. Wzmocnienie pracy serca i układu krwionośnego.

Poprzez naprzemienne nagrzewanie i chłodzenie organizmu naczynia krwionośne rozszerzają się oraz zwężają, co jest świetnym treningiem dla całego układu. Należy oczywiście pamiętać o przeciwwskazaniach do korzystania z sauny, które mogą niektóre osoby wykluczyć z kąpieli saunowych.

IV. Poprawa funkcjonowania układu oddechowego.

Ciepłe i wilgotne powietrze wpływa pozytywnie na czynność płuc. Dodatkowo sauna jest swego rodzaju ćwiczeniem oddechowym poprawiającym wydolność płuc.

V. Poprawa wyglądu skóry.

Regularne korzystanie z sauny suchej jest jednym z najlepszych zabiegów poprawiających wygląd skóry i jedną z najskuteczniejszych naturalnych metod przeciwstarzeniowych.

VI. Redukcja stresu i zmęczenia – relaks.

Sauna poprawia nastrój oraz pozytywnie wpływa na nasz organizm w momencie zmęczenia fizycznego i psychicznego. Pozwala się zrelaksować i odprężyć.

VII. Poprawa funkcjonowania układu immunologicznego – hartowanie organizmu.

Korzystanie z sauny to przede wszystkim prewencja polegająca na hartowaniu się, czyli długofalowym ulepszaniu pracy naszego układu immunologicznego, pozwalającego na sprawne omijanie chorób zarówno w lecie, jak i zimie.

VIII. Przyspieszenie metabolizmu.

Sauna wpływa na szybszy przepływ krwi, a co za tym idzie przyśpiesza metabolizm. Wpływa to na szybsze usuwanie zbędnych produktów przemiany materii.

IX. Oczyszczanie organizmu – odciążenie pracy nerek.

W momencie dostarczenia dużej ilości ciepła do organizmu następuje jego przegrzanie. Taka sytuacja występuje podczas przebywania w saunie lub łaźni parowej. Uruchamia się wtedy mechanizm termoregulacyjny, związany z wydzielaniem potu. Intensywnie wydalany jest pot, chlorek sodu oraz inne substancje mineralne, wpływając na gospodarkę wodną i mineralną ustroju.

X. Aromaterapia

Podczas seansów w saunie używane są naturalne olejki eteryczne, które mają określone działanie. Mogą zrelaksować lub stymulować; mają działanie przeciwbólowe i antyseptyczne.